Je to tu! Polovina června 2022 a my se konečně dočkali a odjíždíme do Švýcarska. Vlastně po třech letech – protože prve covid, pak covid a teď se zájezd konečně uskutečnil, jupí! Počtěte si (a koukněte na fotky) z výpravy po jezerech, horách, městech, čokoládovnách a dalších krásách Švýcarska a Francie.

V úterý večer jsme se sešli na nádraží, rozloučili s rodinami a vyrazili na cestu za dobrodružstvím. Cesta byla dlouhá, klasický noční dvanáctihodinový přejezd, ale všichni jsme se dokázali zabavit a také i vyspat. Druhý den dopoledne jsme dorazili do čokoládovny Maison Cailler, během její prohlídky jsme měli možnost čokoládu ochutnat i nakoupit. A toho jsme všichni dostatečně využili a hned provětrali své peněženky. Když už jsme byli dostatečně přeslazení vyrazili jsme do sýrárny, kterou nás pomocí sluchátka provedla průvodkyně v podobě postavičky kravičky. Následně jsme si prošli města Gruyères a Lausanne a ve večerních hodinách dorazili na ubytování.

Druhý den jsme po výborné francouzské snídani vyrazili k Ženevskému jezeru, největšímu jezeru v Alpách. Navštívili jsme středověký hrad Chateau de Chillon ležící na skalním ostrohu na břehu jezera. A poté si udělali procházku do Montreuxu a autobusem odjeli do Ženevy, kterou jsme si mohli projít. Škoda jen toho úmorného horka, pořád jsme byli v poměrně vysokých nadmořských výškách, ale i tak teplota byla vždy okolo třiceti až třiceti pěti stupňů.

Po druhém přenocování nastal náš poslední den. Ráno jsme se zabalili, nasedli do autobusu a vydali se na naši poslední zastávku do města Chamonix k úpatí nejvyšší hory Evropy – Mont Blanc. Vyjeli jsme lanovkou na protilehlý vrch Brevent, do 2525m n. m., kde jsme absolvovali cestu ke stejnojmennému ledovcovému jezeru, kde jsme si odpočinuli a po cestě lanovkou dolů se vrátili zpět do centra města. Zde jsme zbylý čas využili k posledním nákupům, pizze či kávě a vydali k autobusu, který nás poklidně odvezl zpět do Česka.

Bylo to skvělé. A kam teď? To je tak trochu na nás studentech – na školním webu máte několik nabídek, kam v červnu 2023 a můžete pomoci s výběrem.