Adaptační kurz 1.ročníku na Monínci (2021)

Naši prváci vyrazili na Monínec na vůbec první společnou akci, počasí velice přálo a co se týče aktivit – lanové centrum, lukostřelba, discgolf, turistika, bazén, tubing… no, bylo toho opravdu hodně!

Dne 13. září se celá naše třída zúčastnila adaptačního kurzu na Monínci. Původně jsme na tento třídenní pobyt měli vyrazit s naší paní učitelkou třídní, ale bohužel onemocněla, a tak s námi jel pan učitel Švadlena s panem učitelem Větrovským, se kterými jsme si to také velmi užili.
Náš adapťák jsme zahájili už před školou, kde jsme měli sraz a autobusem vyrazili rovnou na místo konání kurzu. Po příjezdu jsme byli ubytováni do ne zrovna nejnovější chaty jménem Čertovka. Jakmile jsme se ubytovali, začaly skvělé tři dny, které jsme si všichni velmi užili. Ale pojďme to vzít postupně.

Po příjezdu a ubytování následovaly hry, kde jsme museli malovat na papír náš obličej, například do očí nakreslit, to co rádi pozorujeme nebo do pusy, co nám chutná. V poledne jsme měli oběd a pak menší pauzu, po které jsme mířili rovnou do lanového centra, kde už na nás čekal tým instruktorů, kteří nám se vším pomohli a poradili. Mezitím, co celá naše třída lezla a snažila se zdolat různé překážky, pan učitel Švadlena nás ze začátku fotil, ale pak neváhal a přidal se k nám, společně i s panem učitelem Větrovským. Když jsme si vyzkoušeli lanové centrum, čekala nás lukostřelba. Některým se lukostřelba velmi dařila, ale jiní, jako třeba já se museli opravdu snažit, aby se strefili alespoň na okraj terče. Po této druhé disciplíně jsme se vraceli zpět na chatu, kde jsme si procházeli naše obrázky, které jsme dopoledne vytvářeli. Pak nás čekala večeře a večer opékání buřtů.

Druhý den, hned po snídani nás čekaly další aktivity a to ty, že jsme jezdili na gumách a hráli Discgolf. Následoval oběd, trocha odpočinku, procházka a kdo chtěl mohl se jít vykoupat do venkovního bazénu, který byl na mě pořádně ledový. Pak už jen večeře a hry ve společenské místnosti. Poslední den ráno po snídani jsme měli namířeno do wellness, kde jsme si užili příjemně horkou vířivku a tím jsme ukončili náš společný adaptační pobyt. Šli jsme si sbalit své věci a autobusem zpátky před školu, kde jsme se rozešli. Za celou naši třídu mohu říci, že to bylo skvělé a moc jsme si adaptační pobyt užili!

Foto: Mgr. Marek Švadlena

Text: Klára Frantíková (1.ročník)