Projekty a úspěchy
Naše škola je právem hrdá na mnohá ocenění, kterých dosáhla, také si ceníme zapojení v realizovaných projektech a o pár řádek níže najdete ty nejaktuálnější.


Projekt OP JAK číslo výzvy 02_22_003
``Spolupráce a inovace``, reg. č. CZ.02.02.XX/00/22_003/0004881
realizovaný v období: 01. 02. 2023 – 31. 01. 2025
poskytnutá finanční podpora od EU
Škola v rámci projektu “Spolupráce a inovace” realizovala celkem 6 velkých aktivit. Aktivita 1.III/1 Školní asistent SŠ podpořila žáky, ohrožené školním neúspěchem, zejména se osvědčila u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, kdy tyto potřeby nebyly takového rozsahu, aby mohli mít přiznaného asistenta pedagoga na základě doporučení poradny, přesto jim bránily v dalším učebním pokroku. Aktivita 1.III/11 průběžně pomohla žákovi s OMJ k výraznému posunu a plnohodnotné přípravě na maturitní zkoušku a další VŠ studium lékařského nebo ekonomického směru. V rámci této aktivity neformálně využili doučování českého jazyka i další žáci a byla tak využita velmi efektivně. Aktivita 1.III/5 velmi podpořila rozvoj kariérového poradenství. Přesto, že na škole KP již působil, došlo ke zlepšení a cílenosti jednotlivých dílčích aktivit, konzultací a dalších akcí. Činnost KP pokrývala od 2.ročníku SŠ pomoc a podporu se specializací, výběrem seminářů ve 3.a 4.roč, informace o studiu v ČR i v zahraničí, zprostředkování informací o aktivitách VŠ (“Studentem na zkoušku”), besedy s našimi bývalými absolventy – předávání zkušeností. Individuální forma konzultací je velmi vhodná. Aktivita se účelně doplňovala s Aktivitou 1.III/7, kdy na našem gymnáziu konají žáci 3.ročníku vždy v květnu týdenní praxi ve firmách, aby tak doplnili převážně teoreticky zaměřenou gymnaziální výuku o reálné poznatky ze světa práce. Dochází tak ke kontaktu s mnoha regionálními zaměstnavateli a daří se vše provázat. Díky kulatým stolům získají i vyučující přehled a kontakty se zaměstnavateli v regionu a možnost odborné spolupráce ve svých předmětech. Koordinátor je u této aktivity nutnou součástí. Aktivita 1.III/6, dvojjazyčný asistent, je od r. 2022 nutnou součástí školního prostředí s řadou cizojazyčných žáků. Realizací aktivity 1.III/8 – vzdělávání – absolvovalo 17 vyučujících SŠ, u 2 pak došlo k rozšíření kvalifikace.
Program Erasmus+
ve II. pololetí školního roku 2024/25
17. – 21. března: žáci Monzonu (SPA), Konstnice (GER) a Welsu (AUT)
28. dubna – 9. května: žáci z BKWB Wuppertal
13. – 15. května: žáci z BRG Rohrbach
10. – 13. června: žáci z BRG Wels
22. – 25. června: žáci z BRG Rohrbach
Implementace komponenty 3.1 NPO
Realizace investice 3.1 Národního plánu podpory
Účelovým určením dotace je pořízení mobilních digitálních technologií a zařízení. Dle potřeby a vlastního uvážení byly zapůjčovány žákům s cílem, aby žáci měli k dispozici mobilní digitální zařízení pro domácí přípravu, běžnou výuku a výuku distančním způsobem.
V rámci Investice č. 2: Vybavení škol digitálními technologiemi z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z Národního plánu obnovy vynaložila škola finanční prostředky:
– k dosažení cíle č. 173 zakoupením IT zařízení do školního fondu mobilních digitálních zařízení pro znevýhodněné žáky (prevence digitální propasti).
Co je udržitelné stravování?
dotační program Jihočeského kraje „Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta (EVVO)``
Naše škola stala místem setkání žáků i učitelů zaměřených na ekologii a výživu, když jsme realizovali projekt věnovaný environmentálním otázkám spojeným s potravinami. Do projektu se kromě našich žáků z VIII. A a tercie zapojili také žáci ze ZŠ Orbis Pictus Tábor, ZŠ Husova Tábor a II. ZŠ Milevsko.
Cílem projektu bylo seznámit žáky s tématy ekologické náročnosti výroby potravin, vlivu všežravé, veganské a vegetariánské výživy na životní prostředí, reziduí chemických látek v potravinách a GMO potravin. Součástí projektu byla také snaha navrhnout jídelníček s co nejmenším environmentálním dopadem. Projektové přípravy probíhaly již od září, kdy se studenti rozdělili do skupin a dle zájmu si vybrali jednotlivá témata. Ve skupinách pak zjišťovali více informací, vytvářeli plakáty a připravovali prezentace, které při projektovém dni představili ostatním. V naší školní laboratoři probíhala také praktická část, kde si studenti ověřovali obsah makroživin a chemických látek v potravinách. Díky tomu získali nejen praktické zkušenosti, ale také zajímavé výsledky, které využili ke splnění úkolů v rámci teoretických částí programu. Závěrečná společná diskuse podtrhla důležitost environmentálně odpovědné výživy a studenti v reflexích ocenili, že měli možnost prezentovat před širším publikem a zároveň sledovat prezentace ostatních a také spolupracovat s vrstevníky z jiných škol.
Podnikatelský projekt roku 2024
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OP PIK)
Rekonstrukce naší školy získala celorepublikově významné ocenění. Nová moderní fasáda školy, fotovoltaika a další stavební úpravy byly podpořeny z programu Podnikání a inovace.
„V rámci soutěže Podnikatelský projekt roku ocenilo Miniterstvo průmyslu a obchodu 12 nejúspěšnějších projektů českých podnikatelů, kteří inovují, zavádějí Průmysl 4.0 a posouvají se v digitalizaci. Zvyšují tak nejen svoji konkurenceschopnost, ale pomáhají celé naší ekonomice. Za to bych jim chtěl poděkovat a zároveň popřát mnoho úspěchů do dalších podnikatelských vizí,“ říká ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček.