Nadační fond školy

O nadačním fondu TABSG

Nadační fond Táborského soukromého gymnázia (NF TABSG) je zřízen na podporu našich studentů a je důležitou součástí života školy, zakladatelem a “duší” nadačního fondu je Ing. Jan Komzák. Nadační fond již od začátku zapojuje studenty do okolního dění, provádí vzdělávací akce, poradenskou činnost v v oblasti životního prostředí a v neposlední řadě se podílí na financování studentů v oblasti přírodovědecké, zajišťuje laboratorní a přístrojové zázemí, které je mimo obvyklý rámec střední školy.

Od počátku nám bylo jasné, že škola je a musí být součástí širší komunity a žáci i učitelé by se měli zapojovat do kontextu spolupráce s okolím, školami i institucemi, a s naším městem samotným. Vřelý vztah k Táboru přece už vyjadřujeme i pouhým názvem naší školy, který jsme si zvolili! výstupy pak doprovázíme vydáváním brožur či letáků a také se pravidelně účastníme přehlídek odborných prací středoškoláků a vysokoškoláků – Amavet, Stretech, SOČ či TalentAkademie.

Budeme rádi za Vaši podporu!

I Vy můžete přispět na rozvoj a podporu vzdělání a rozvojových aktivit našich nadaných žáků a studentů, budeme Vám velmi vděčni.

1530011/0300

číslo účtu Nadačního fondu TABSG

Realizujeme doučování a podporujeme nadané žáky

Podporujeme žáky formou doučování. Realizujeme pro všechny věkové kategorie žáků, od prvního stupně až po maturanty – příprava na VŠ, a nejrůznější zájmové skupiny, od žáků znevýhodněných nebo s jiným mateřským jazykem až po žáky jen s přechodnou potřebou podpory. Doufáme, že i touto formou se podaří překonat rozdíly, riziko školní neúspěšnosti nebo přechodu na vyšší stupně vzdělávání.

Centrum pro přenos poznatků

V rámci školy jsme pod odborným vedením Ing. Jana Komzáka rozjeli fungování Centra TSG a ZŠ pro přenos poznatků a technologií. Praktická podoba „Centra“ je v zajištěných laboratorních praktikách a seminářích. Centrum vyhledává talenty a nabízí šanci studentům, kteří se nechtějí spokojit s tím, čeho již dosáhli, také je zaměřeno nejen prakticky, ale je určeno i pro ty, které láká dosud neobjevené anebo přemýšlí o souvislostech mezi jevy a událostmi. A právě takovým mohou k dosažení jejich cílů a záměrů přispět soutěžními programy – Středoškolská odborná činnost (SOČ) a prezentační program STRETECH. Soutěžní programy Tak mají na naší škole významnou tradici a minulost.

Školní laboratoř

místo pro bádání

Od roku 2016 jsou přírodovědná cvičení (z chemie, biologie a fyziky) povinným předmětem na všeobecném gymnáziu a naše školní laboratoř dostala po přestavbě v roce 2019 novou a moderní podobu i vybavení, znatelně tak došlo k vylepšení techniky výuky a i v možnostech, co zkoumat, především v předmětech jako je chemie, biologie a fyzika.

Partner pro SOČ

(Středoškolská odborná činnost)

Středoškolská odborná činnost (SOČ) je prestižní soutěž s dlouholetou tradicí, která umožňuje studentům prohloubit své znalosti, rozvíjet badatelské dovednosti a získat cenné zkušenosti s odbornou prací. Její historie sahá až do roku 1979, kdy vznikla jako československá soutěž. Úspěch v SOČ otevírá dveře k dalšímu studiu a může být odrazovým můstkem pro vědeckou kariéru. Pro jiné studenty je skvělou příležitostí, jak si ověřit, zda je vybraný obor tím pravým pro jejich budoucnost.

Soutěž zahrnuje 18 různých oborů, takže si vhodné téma najde každý, bez ohledu na studijní zaměření. Nejde jen o vědomostní soutěž – důležitá je zejména schopnost samostatné práce a prezentace vlastních výsledků. V každém kole studenti obhajují svou práci před odbornou porotou, což jim pomáhá rozvíjet prezentační dovednosti a schopnost reagovat na dotazy odborníků. Nejlepší účastníci mají možnost reprezentovat Česko na mezinárodních soutěžích a získat cenné zkušenosti ze světa vědy a výzkumu. Zaujala vás SOČ? Přihlaste se a rozvíjejte svůj talent!

Středoškolskou odbornou činnost na naší škole koordinuje Ing. Jan Komzák a Mgr. Marek Švadlena, v jejich spolupráci dochází k přípravě, realizaci projektu a samotné účasti studentů na přehlídkách studentských vědeckých prací.

Talentovaní studenti využívají tyto zkušenosti a je pro ně vytvářeno pracovní prostředí, kdy můžou dosáhnout a přijmout úkoly, které vyúsťují v návrzích pro praktické uplatnění. Výsledky se dostavily v krajském kole SOČ – v oboru životního prostředí. Studenti Homolová, Kníže a Sovadina obsadili s tématem “Kvalita vody v nádrži Jordán v prvním roce po odbahnění” 1. misto v krajském kole. Tato práce byla hodnotná a pokoušíme se o její prosazení při řešení jordánských problémů. Zúčastnili se také celostátního kola SOČ. Práce velmi zaujala i na akci “STRETECH” na ČVUT v Praze.

V roce 2018 jsme velmi úspěšně realizovali environmentální projekt „Voda“ ve spolupráci s učiteli a žáky SZeŠ Tábor, ZŠ a MŠ Mikuláše z Husi a ZŠ Orbis Pictus Tábor. Cenili jsme si jak společných odborných aktivit v terénu při sběru vzorků, práce v laboratoři a na prezentacích, tak i vzájemné spolupráce samotné.

Ze zkoumaných témat zmiňme problematiku nanotechnologií s prací „Vliv nanostříbra na využití ve zdravotnictví“ (Klára Nacházelová), dále jsme řešili sinice v Jordáně s prací „Ovlivňování růstu sedimentů v nádrži Jordán“ (Václav Hron, Eliška Krůčková a Kristýna Mašková) a také jsme například řešili dolování s prací „Historie táborských stříbrných dolů“ (Marek Švadlena). Podporovali jsme i Kláru Bílou (5. místo v celostátním kole Geologické olympiády) či Jana Roha (5. místo v celostátním kole Astronomické olympiády).