Dne 6. prosince se třída IX.A v hodině matematiky věnovala práci s geometrickými tělesy. Žáci třídili jednotlivá tělesa podle základních kritérií, jako jsou počet stěn, hran a vrcholů, a zopakovali si své dosavadní poznatky z geometrie.

Klíčovou částí hodiny bylo měření parametrů zkoumaných těles, jako jsou délky hran, výška či poloměr základny, a následné využití těchto údajů při náčrtu a výpočtu objemu a povrchu.

Hodina vycházela z učebního plánu pro 9. ročník, který se zaměřuje na prohlubování znalostí geometrických těles a jejich vlastností, včetně aplikace základních matematických vzorců v praxi. Díky této aktivitě došlo k propojení teorie s praxí a k ověření získaných teoretických znalostí z matematiky. Žáci měli zároveň možnost rozvíjet své dovednosti v měření, kreslení a logickém uvažování, což přispělo k lepšímu pochopení vlastností těles i k přípravě na další tematické celky, jako je výpočet složitějších těles a jejich aplikace v reálném světě.

Text: Mgr. Jaroslava Drbalová Vondrášková

Foto: Mgr. Jaroslava Drbalová Vondrášková