Nabitý projektový den 25. května na TABSG

V úterý 25. května bylo ve škole opravdu živo a o akci nebyla nouze – maturanti psali své didaktické testy z českého jazyka, V.A se účastnila projektu “Zdravá pětka”, třídy prima a sekunda měli v plánu mobilní planetárium a pro kvartu byla připravena úniková literární hra v prostorách naší knihovny a přilehlých místnostech nové budovy. Po návratu do školy na žáky nečekalo jen učení, testy či písemky, ale i krásné zážitky.

Kupole mobilního planetária zaplnila celou učebnu a žáci třídy prima a sekunda se ocitli uvnitř vesmírného prostoru, souhvězdí a galaxií. Mobilní planetárium zprostředkovalo kouzelný – snad i terapeutický – zážitek, ale i řadu nových poznatků z astronomie  – problematika vzdáleností ve vesmíru (planety, galaxie, fyziku elementárních částic). Pro vyučující i pro žáky byla nafukovací kupole, kde byla na vnitřní stěnu promítána projekce vesmíru, planetárního a hvězdného systému (žáci sledovali vleže a pak plnili zadané úkoly), úplnou novinkou.  Zároveň tak mohlo být vysvětlena řada pojmů, např. vzdálenosti ve vesmíru – světelný rok, astronomická jednotka. Lektor poskytl pracovní listy k dispozici vyučujícím, žáci s nimi budou v dalších hodinách pracovat. Inovativní metodou je zde projekce samotná a její podpora vizuální představivosti žáků. Výsledek byl nad naše očekávání! Mobilní planetárium vzbudilo velké nadšení a tak se budeme těšit na další jejich prezentace s jinou problematikou, třeba i pro starší ročníky gymnázia.

Naše škola využívá školního projektu “Zdravá 5” – “Ovoce a zelenina / mléko do škol”, děti se tak těší na kvalitní ovoce a zeleninu a rády se nechají překvapit druhy, které třeba neznají nebo doma není ve zvyku je kupovat. Totéž i s mléčnými výrobky – “krabičky” mléka se staly běžnou a žádanou součástí školních svačin a vítaným zpestřením pauzy. Ale i “lipánky” nebo pomazánky či sýry jsou obohacením jídelníčku našich žáků. Snažíme se každou novou dodávku vhodně prezentovat dětem, a tak se absolutně nestává, že by se pomeranče nebo krabičky mléka nacházely odhozené po škole nebo v jejím okolí. Pokud náhodou děti nestihnou svačinku sníst během dopoledních přestávek, vezmou si ji rády do odpolední družiny.

A jak si vedla kvarta? Ta se totiž ocitla za “železnou oponou” školní knihovny a přilehlé počítačové učebny. Úkol byl jasný – ve skupinkách splnit 4 dílčí úkoly a zbořit tak pomyslnou Berlínskou zeď Petra Síse – a dorazit k vytoužené svobodě. Žáci plnili 4 dílčí úkoly – vyhledávání informací v knihovně, komiksové čtení z knihy Zeď (P. Síse) a únikové hry online. Bylo to vskutku akční dopoledne a “zeď” nakonec padla, stejně jako tomu bylo i u té Berlínské.

Foto a video: TABSG