Pro postupný návrat žáků do škol si naše škola nepřipravila jen písemky

   Nástup do školy ve druhé polovině listopadu už kupodivu netrpělivě vyhlíželi jak žáci a učitelé “základky”, tak i gymnázia – a což teprve rodiče ! Distanční výuka přes platformu Teams, online hodiny na počítači a samostatná práce na zadaných úkolech, mnohdy i velmi zajímavých,  probíhala od poloviny října dobře. Přinesla i řadu vynikajících výsledků – účasti v matematických soutěžích, olympiádách v češtině i v dějepise, řadu bezvadných prezentací a praktických úkolů ve fyzice, biologii, cizích jazycích, zeměpise, které žáci zpracovali sami, ve skupinách nebo klidně i s rodiči. Ale teď už všichni víme, že “klasická” škola je nenahraditelná a možná jsme si jí v normálních dobách málo vážili.
   Ale – přece jen tak skočit z týdnů výuky doma zpět do školy a začít tam, kde jsme skončili ?  Jakoby nic ? To jde těžko i dospělým, natožpak žáčkům a žákům. Proto jsme pro nastupující třídy připravili krátké herní a socializační programy, které jim umožnily návrat mezi spolužáky a učitele a třeba i možnost překonat některé problémy, které člověk zažíval při výuce na dálku.
   Programy pro 1.stupeň ZŠ realizovala metodička prevence naší školy, Klára Mikšíková Foitová. Třídy “malého” gymnázia pak čekal program od střediska PorCeTa pod vedením Miroslavy Horecké. Žáci si skupinové aktivity, spolupráci, aktivní komunikaci mezi sebou hodně užily – je to totiž něco, co jim celou dobu, kterou trávili před monitory počítačů, moc chybělo. je to krásně vidět i na fotografiích z těchto aktivit. Tak zpátky do školy, nejen kvůli písemkám a zkoušení !
Text: PhDr. Markéta Švadlenová
Foto: Mgr. Marek Švadlena