Rozhovor s absolventem: Vojtěch Lambert

Vojtěch Lambert je absolvent školy 2007, zakladatel a CEO společnosti LCG New Media zabývající se digitálním marketingem. Milovník rockové hudby, bubeník a zakladatel hudebních kapel jako je Another Way či Bros ‚n‘ Beasts.
 

Ahoj Vojto, jak se daří?

Daří se mi dobře, svůj čas dělím mezi rodinu, mám čtyřletou dceru a svou kapelu, třetí v pořadí, teď již jen pro zábavu, hrajeme hodně covery známých kapel a k tomu také práci.

Což je digitální marketing…

To je pravda, ale než jsem se dostal k němu, tak jsem pracoval například v real estates, a také jsme s tátou dělali funkční manažerské poradenství, v praxi to znamená, že jsme ty firmy dávali „dokupy“ skrz restrukturalizaci. A konečně, v roce 2012, jsem založil LCG New Media, což je firma pohybující se v oboru digitálního marketingu, má okolo třiceti zaměstnanců a máme něco přes padesát klientů, tak půl na půl mezi českými firmami a zahraničními nadnárodními korporacemi, typu třeba Cinema City, Pandora, Honor a další zajímavé značky.

Čím tě marketing tak zaujal?

Začalo to už v gymnaziálních letech, rozhodoval jsem se, kam na vysokou školu, lákal mě umělecký design.Design v té době ještě nebyl takovou doménou, dnes jsou ve firmách celá designová oddělení, ale tehdy situace byla jiná. Tak jsem zvolil marketingové zaměření, šel jsem na Anglo-Americkou vysokou školu, kde jsem vystudoval magisterský obor MABLIM (MA in Business and Law in International Markets) a tam se skrz studijní programy naskytly možnosti zkoušet i tehdy vznikající svět digitálního marketingu.

Svou roli hrála i naše tehdejší kapela, Bros ‚n‘ Beasts. V době okolo roku 2010 byly oblíbené sociální sítě pro hudebníky jako byl MySpace nebo BandZone a přicházel na scénu Facebook, na něm mě hned zaujala ikona „reklama“ a okamžitě jsem začal zkoušet funkčnost této reklamy. Povedlo se to u jedné pražské multioborové kliniky, ve které tehdy pracoval můj bratr a otec. V rámci agentury jsme pak začali integrovat i další platformy. V tomto odvětví se potkává analytika s marketingem a kreativitou, začalo mi to celé dávat smysl a vlastně jsem si spojil oba mé obory, které mě bavily.

Vysvětlíš nám náplň tvojí práce?

Dříve jsem řešil a zodpovídal za nastavení kampaní jako takových, jakým způsobem a na jakých nástrojích se kampaň povede, jak bude vypadat a pro koho bude zaměřena. Je to mix spolupráce grafiků, datových analytiků, ppc specialistů, copywriterů, stratégů, projektových manažerů…. Dnes řeším strategie pro klienty, ale hlavně mám na starosti strategii a rozvoj firmy, aby se posouvala vpřed.

Hudba je asi nedílnou součástí tvého života, že?

Je to tak, na střední jsem rád poslouchal grunge, kdo neví o co jde, tak pro představu to hrála třeba kapela Pearl Jam, Soundgarden nebo Smashing Pumpkins. My jsme nejprve začínali s kapelou Another Way, kterou jsme založili v roce 2002, brácha hrál na kytaru, já na bicí, Petr Koubek jako zpěvák a Ondra Jirman na basu. Hodně nás hudebně formovala právě grunge americká scéna a britská scéna, třeba Oasis nebo Blur. Začínali jsme hrát v Praze, ovlivnila nás celá místní klubová scéna v čele se Sunshine (také původně táborská kapela, pozn. red.), Roe Deer, The Prostitutes nebo Southpaw.

V roce 2007/08 jsme měli v kapele krizi a nedohodli se na dalším směřování s Petrem Koubkem, v podstatě jsme ho vyhodili a kapelu jsme dali k ledu, a jen pro zajímavost, po pár letech jsme se znovu dali dohromady a Petr je dnes u nás ve firmě kreativním ředitelem (smích). Po krátké době, v roce 2009, jsme založili novou kapelu Bros ‚n‘ Beasts a jako zpěváka jsme „adoptovali“ američana Scotta De Castro a hudebně jsme směřovali víc americko-britským směrem, inspirovali jsme se třeba známými Kings of Leon, Foo Fighters nebo The Killers. Třetí projekt, Cold Fighters, už je de facto pro zábavu, hrajeme covery známých kapel jako jsou již zmínění Killers, Oasis, Coldplay a další z britsko-americký „kytarovkový“ scény.

Na jaké úspěchy vzpomínáš?

No, s Another Way i Bros ‚n‘ Beasts jsme toho projeli strašně moc, super byla vystoupení na festivalech Rock for People nebo Colours of Ostrava, ty jsme si moc užili a rád na ně vzpomínám, také jsme jezdili velká halová turné s Chinaski nebo se Support Lesbiens a když se vrátili Sunshine z Ameriky, tak jsme s nimi sjeli i jejich koncerty, to byla prostě bomba. S Bros ‚n‘ Beasts jsme navázali hráli na třeba festivalu Hrady.cz, dalších známých českých festivalech a hodně jsme jezdili po českých a německých klubech včetně velkých klubů v Berlíně nebo Drážďanech.

Jaké máš vzpomínky na léta na naší škole?

My jsme tu měli super třídu, fajn parta, byli jsme tehdy jen čtyři kluci, jinak samé holky, no, mělo to své výhody (smích). Ze třídy mám svého nejlepšího kamaráda Martina Štíchu, se kterým jsme toho hodně prožili a dneska spolu spolupracujeme a také i svou manželku Danielu, se kterou jsme sedmnáct let spolu.

A na závěr má klasická otázka – jaký máš vzkaz pro současné žáky naší školy?

Zaměřte se na to, co máte rádi a v tom se zdokonalujte. Dokáže vás to posunout daleko více, v mém případě se to rozhodně osvědčilo. Razím teorii, že když o nějakou věc stojíte a jdete do toho naplno, všechno se dřív nebo později uskuteční!

Vojto, děkujeme za rozhovor a hodně štěstí do budoucího života.

Díky a ať se škole daří dalších sto let!

 

Rozhovor: Mgr. Marek Švadlena

Foto: archiv Vojtěcha Lamberta